Vyhodnocování kampaní je důležitý krok. Kdy s ním začít?
Zahájení marketingové kampaně a sestavení PPC reklamy je pouze ten první krok vedoucí k úspěšnému dosažení kýžených výsledků. Abyste se však mohli radovat z požadovaného cíle, bude to chtít víc než jen přidání grafických prvků na webové stránky. Důležité bude také vyhodnocování kampaní, bez čehož to nepůjde. Jenže kdy s tímto krokem začít, abychom nepromarňovali ani jednu investovanou korunu?
Dejte tomu čas
Zejména mnoho nedočkavých jedinců by bylo nejraději, kdyby mohli svou reklamní kampaň vyhodnotit už za jeden jediný den. A mnozí se bohužel k tomuto kroku také uchylují a zbytečně „šťourají” do zrovna učící se propagace.
Každý zkušený markeťák vám řekne, že vyhodnocovat kampaň po jednom jediném dni – to je nesmyslné. Je nutné tomu dát čas, pokud chcete manipulovat s relevantními výsledky a odrážet se od nich, aby se dosáhlo kýženého cíle. Odrazovým můstkem by měl být zhruba týden, který vyhodnotí různé chování zákazníků v odlišné dny.
TIP: Začněte PPC auditem, který najde základní chyby a rezervy v reklamním účtu.
Při sledování výsledků z uplynulého týdne berte v potaz také cyklus, ve kterém se pravděpodobně zákazník nachází (nákupní cykly máme konkrétně tři), dále také návštěvnost webové stránky a to, jak vysoká návštěvnost dle doporučení musí být, aby se konečně dosáhlo kýžené konverze.
Co dělat, když kampaň neodpovídá představám?
Samozřejmě věcí, které se mají a musí brát v potaz při vyhodnocování kampaně je víc než dost. Pokud však při svém vyhodnocování zjistíte, že kampaň zrovna neodpovídá vašim představám a cílům, doporučuje se zaměřit na několik věcí – kupříkladu na to, jestli jsou klíčová slova skutečně relevantní a nejsou napsána například špatně. Velmi často bývá problém právě v překliku nebo špatně napsaném slově.
Sledujte také to, jak je reklama napsaná, případně zdali jsou návštěvníci, na které v reklamě cílíte, opravdu relevantní.