Zatím stále existují úplatní mechanici
V poslední době se mluví o změnách průběhu kontrol na stanicích STK. Tento krok má především pomáhat v boji proti podvodům. Jestli je tomu ale opravdu tak, se můžeme jenom domnívat, nebo už máme nějaké viníky? Pravdou zůstává, že někteří lidi se za vidinou menšího “přivýdělku” nezastaví před ničím.
Podle odborníků se kontroly STK potýkají s podvody i nadále. Už dnes existuje první případ podvodu na stanici technické kontroly, který policie odhalila. Údajně se mělo jednat o nevyhovující stav vozidla, který i přesto odjel s “čistým štítem”. A tak technika desetitisícová pokuta neminula. Podle automechaniků muselo být auto nepojízdné už před technickou kontrolou, a vidí tak chybu na straně STK, které chybu svého zaměstnance potvrdilo. I proto kontroly od roku 2018 přitvrdí, a to zejména kvůli úplatkům. Je to všeobecný problém a všichni to vědí. Při kontrole může být osm kamer, ale uplácet se bude stejně, jako v jiných sférách.
Avšak problém v udělování technického oprávnění není jen na straně STK, ale i řidičů. Auto je potřeba na kontroly přivézt jednou za dva roky, ovšem řidič si na starším voze může způsobit rozsáhlé závady už po roce jízdy. Majitelé totiž svá vozidla málo kontrolují, a tak hrozí nebezpečí i přesto, že oprávnění k jízdě řidič má. A takových automobilů na českých silnicích najdeme mnoho. Před technickou kontrolou pak přijedou do servisu a chtějí auto, které je na odpis, na technickou připravit. Za to může hlavně nedostatek času a peníze, lidé šetří, kde se dá, a jezdí s autem v žalostném stavu.