Povánoční slevy jako velké lákadlo. Nenechte se nachytat
Vánoční čas se nese ve znamení povánočních slev. To je ostatně něco, co ví každý z nás. Povánoční slevy jsou obrovské lákadlo, lidé se najednou hemží v obchodních centrech jako mravenci, aby ulovili ty nejlepší kousky za nejlepší ceny. Ovšem odborníci radí, abyste se na povánoční slevy nenechali nachytat. Mnohé z nich jsou totiž jen jeden velký marketingový tah, mnohé z nich jsou tedy falešné, stejně jako tomu bylo u Black Friday.
Slevy a výprodeje – to jsou dvě slova, která dokážou přilákat stovky lidí do jednoho krámu. Obchodníci to ostatně vědí, a tak se nebojí tato dvě slova využívat. Právě díky těmto dvěma slovům se obchodníci radují z tak vysokých zisků a z následně vysokých obratů. Zákazníci si bohužel neuvědomují, že se jedná jen o jeden velký marketingový tah, který mnohdy do obchodů přinese ceny falešné.
U oblečení se to sice stává málokdy, u elektroniky, nábytku a spotřebičů je to však velmi časté.
Ceny jsou stejné
U elektroniky to často bývá tak, že zachová původní cena, za kterou jste danou věc mohli koupit i před měsícem, ale změní se cena “přes slevou”, která se najednou zvedne třeba o tisícikorunu. Toto je oblíbený tah i u takzvaného Black Friday, během kterého lidé nakupují opravdu velmi. Samozřejmě zachování stále stejných cen není jen u elektroniky, ale také u nábytku a u podobných věcí.
U oblečení si dejte třeba pozor na to, aby se kousky, které byly prvně za nižší cenu, nevyskytly ve slevové sekci “všechno za 300,-” a podobně.
Staňte se pozornějším zákazníkem
Mnozí zákazníci však na podvodné slevy už přišli. Staňte se také pozornějším zákazníkem a nenaleťte obchodníkům na triky, které každým rokem zkouší právě touto dobou. Naučte se rozpoznávat slevy, které rozhodně žádnou slevou nejsou, jen jsou jednotlivé produkty za slevové označeny.