Profesionální textař ví, jak přesvědčit

Profesionální textař ví, jak přesvědčit

Copywriter umí být originální a zná různé techniky, kdy a jak použít klíčová slova, nebo dnes více používané slovní spojení, tzv. long-tail fráze. Zajistí zapamatovatelnost webového textu, článku na blogu nebo poutavého banneru. Jelikož je nápaditý, dokáže chytře rozpoznat a vyzdvihnout unikátnost UPS (jedinečného prodejního argumentu) a správně formulovat originální slogany. 

Kvalitní obsah je vždy cesta správným směrem 

Již mnoho webových obchodů zjistilo, že podceňovat své zákazníky publikováním textů s chybami se nevyplácí. Zbytečně si kazí dojem a výsledek je ten, že návštěvník skončí na stránce konkurence, která má lepší cit pro psaní svých produktových popisků. 

Algoritmy pro vyhledávače tvoří lidé, jsou stále více inteligentní a snadno rozpoznají nekvalitní obsah a podvodné praktiky. 

Neodborným použitím klíčových slov nebo jiných SEO metod, určených k optimalizaci webových stránek pro podporu předních pozic ve vyhledávání na internetu, může dojít k penalizaci, nebo dokonce i k vyřazení stránky z vyhledávání. 

Jak tedy napsat dobrý text? 

Nikdo nezná vaši firmu nebo produktu tak dobře, jako vy. Díky své odbornosti víte, o čem mluvíte. Žádný specialista tyto vlastnosti nenahradí, a proto by se v textu alespoň špetka vaší osobitosti měla promítnout. 

Pište vlastní texty, nekopírujte chyby ostatních 

Každý text musí mít styl, k jeho vytvoření skvěle poslouží formátování. Použitím odrážek nebo krátkých odstavců docílíte logického a estetického rozčlenění. Pro rychlé zorientování v delším článku můžete důležité informace zdůraznit použitím tučného písma (tzv. boldu) nebo kurzívy. Dalším prvkem pro přehlednost mohou být mezinadpisy, které vkusně oddělí dílčí části. 

Pište tak, jak mluvíte se zákazníkem. Nepoužívejte příliš dlouhé souvětí a dbejte na to, aby se vám neopakovala stejná slova. Texty proložte obrázky a odkazy. Nezapomeňte, že v jednoduchosti je síla. 

Zápis strukturujte do tzv. obrácené pyramidy. Jedná se o postup, jak seřadit důležitost sdělení. Nejdůležitější informace se musí objevit vždy na začátku – v nadpisu a prvním odstavci. Méně prioritní sdělení směřujte doprostřed a doplňující části či detaily nakonec. 

Dobrý text musí oslovit cílovou skupinu, pro kterou je určen.  

Pište pro lidi, ne pro sebe a už vůbec ne pro roboty! 

You may also like...